Annons

Turistbyrån: Vi lyfter både skidor, cykel och Änglagård

Camilla Palm, vd för Nuab, och Helena Haglund, turistchef, svar här på chefredaktör Henrik Ericksons krönika. ”Har det gått dig helt förbi att vi är en Outdoordestination av rang?”, skriver de i sitt svar.
Publicerad 14 juli 2022
Detta är en opinionstext i Ulricehamns Tidning. Åsikter som uttrycks är skribentens egna.
Turistbyrån lyfter skidor, cykling och vandring året om, skriver de i sitt svar till Henrik Erickson. Bilden är en arkivbild från ett träningstillfälle på Lassalyckan.
Turistbyrån lyfter skidor, cykling och vandring året om, skriver de i sitt svar till Henrik Erickson. Bilden är en arkivbild från ett träningstillfälle på Lassalyckan.Foto: Pernilla Rudenwall

Henrik Erickson, det är dags att du uppdaterar dig!

Annons

Att du Henrik inte har bättre koll på hur vi arbetar med platsmarknadsföring och hur vi lyfter utbudet i kommunen i våra kanaler känns för oss ganska så märkligt. Har det gått dig helt förbi att vi är en Outdoordestination av rang? Att Lassalyckan, vår världscuparena med allt vad det innebär, våra utomordentligt fina cykel-, vandrings- och skidmöjligheter är det vi sätter främst i vårt skyltfönstret både sommar och vinter och som lockar besökare till kommunen. Hur kan det ha gått dig förbi?

Vi har tillexempel under veckan som gått haft besökare från hela Sverige på plats i Ulricehamn under vår Cykelturvecka och visat upp bredden i det utbud vi har och lyft fram de företag som är kopplade till besöksnäringen. Vi har visat på de reseanledningar som finns här och variationen på de aktiviteter som erbjuds anpassat efter vilken målgrupp som besöker oss.

”Vi har visat på de reseanledningar som finns här och variationen på de aktiviteter som erbjuds anpassat efter vilken målgrupp som besöker oss.”

Men att både Gårdarna runt sjön och Änglagård fortsatt är gångbart råder det ingen tvekan om och så har det varit under många år. Otaliga är de som vill resa i Birgit Sparres fotspår och titta närmare på de miljöer som inspirerade Colin Nutley till att skapa Änglagårdsfilmerna. Att påpeka att vi fastnat i det förgångna, ”att Änglagård är det hetaste vi har” och att det ”skymmer utsikten för annat” och att vi inte förstått värdet i vad platsmarknadsföring innebär för en kommuns utveckling och attraktionskraft, då behöver du göra en bättre research på hur och med vad vi arbetar.

Camilla Palm, vd Nuab

Helena Haglund Turistchef

Ulricehamns Turistbyrå, en del av Näringsliv Ulricehamn.

Annons
Annons
Annons
Annons