Annons
Nyheter

Cesign UF blev bäst i Älvsborg

– Vi firar med skumpa om vi vinner, sade medlemmarna i Ung företagsamhet-företaget Cesign strax före torsdagens prisutdelning på UF-mässan på Åhaga i torsdags.
Nyheter • Publicerad 8 april 2011
De egenproducerade scarfarna och halsdukarna och gruppens samlade arbete med företaget Cesign UF fick juryn att smälta. Företaget består av Kalle Ehrenborg, Hanna Brandin, Gabriella Karlsson, Maja Härnqvist, Elon Lövgren och Hanna Johansson.
De egenproducerade scarfarna och halsdukarna och gruppens samlade arbete med företaget Cesign UF fick juryn att smälta. Företaget består av Kalle Ehrenborg, Hanna Brandin, Gabriella Karlsson, Maja Härnqvist, Elon Lövgren och Hanna Johansson.Foto: Anette Westerlund

För 20:e året i rad tog en Tingsholmsklass hem segern i den årligen återkommande regionsfinalen för Ung företagsamhet i Älvsborg. Förra året blev skolan dessutom bäst i Sverige med laget Bolsa som sålde väskor av restmaterial.

Men i år heter laget Cesign, bestående av Gabriella Karlsson, Hanna Brandin, Maja Härnqvist, Kalle Ehrenborg, Hanna Johansson och Elon Lövgren, som blev bästa företaget. Redan under mässans första dag, i onsdags, fick de ta emot pris, men då för bästa affärsplan. Torsdagens titel smäller lite högre eftersom laget nu får åka till Stockholm på den stora riksfinalen.

Annons

Mer om UF-finalen i lördagens UT.

Tingsholm tog fler priser på mässan.

Andrapris för bästa företag gick till Necessary UF. De fick också tredjepris för bästa vara.

Två priser för bästa innovation gick till Tingsholm, lagen Eez Bag UF fick andrapris och Sock-er UF fick tredjepris.

Hanna Johansson, som UT skrivit om tidigare, fick ett andrapris i klassen bästa säljare.

Bästa miljöföretag gick till Necessary UF, Tingsholm.

Bästa webbplats-priset gick till Sunshine UF, Tranemo gymnasieskola. Tredjepriset i samma klass gick till Tingsholmsgymnasiets Baleco UF.

Pris delades ut i nio kategorier:

? Bästa företag

? Bästa vara

? Bästa monter

? Bästa hantverk

? Bästa tjänst

? Bästa webbplats

? Bästa miljöplats

? Bästa innovation

? Bästa säljare

Så här jobbar Ulricehamns Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons